Jeg prøver noget nyt

Jeg lider af fedtet og skællet hår. Faktisk har det ikke altid været såden. Det startede i min 2 graviditet og har bare været sådan en trist flad fedtet masse siden.
Det er som om jo mere jeg vasker, des mere skæl kommer der. Jeg ved ikke om du, lige som jeg har traumer fra teenage tiden med de her klamme lærere, hvor skællet piblede ud af håret. Jeg har. Og derfor har jeg kastet mig ud i et nyt forsøg.
Det er en shampo fri hårvask. Jaja det har jeg prøvet før uden nogen succes. Men denne gang skal det vaskes i en blanding af æbleeddike 3 sæk for at være præcis og 1,5 dl vand, som så sprøjtes med en forståver i håret. Det skulle tage skæl og give flot hår.
Det lyder både nemt og billigt. Og måske for godt til, at være sandt, men bestemt et forsøg værd.


Så i dag er første forsøg gået i gang. Og jeg vil sige jeg er positivt overrasket. Jeg ved ikke om jeg fik fordelt det godt nok og om det sad længe nok, men jeg har en følelse af, at noget af håret har taget bedre imod en andet.

Nå men mit hår ser rent ud. Så langt så godt. Det er knap så glat som vanligt, men mere blødt. Og et kæmpe plus var, at det var SÅ nemt at rede ud. Det plejer, at være en lang sej kamp når det er nyvasket.
Det føles ret anderledes en vanligt og jeg syntes min hovedbund virker en smule irriteret, men hvor meget der skyldes den ekstra opmærksomhed vides endnu ikke. Men jeg skal nok opdatere.

Kommentarer